Akční nabídka

  • Nejprodávanější ATV vyvážečka v ČR a SR
  • Lze zakoupit samostatnou hydraulickou ruku
  • Nosnost až 2 000 kg !!
  • Dosah hydraulické ruky 3,2 m !!
  • Vyrobeno v Estonsku !!!
  • Extrémní odolnost, nosnost 1 000 kg
  • Pozinkovaná konstrukce a ložná plocha.
  • převoz široké škály materiálů
  • bezkonkurenční prostupnost terénem

Reklamní banner

Články o čtyřkolkách a příslušenství

Čtyřkolky od JPJ Forest s.r.o.

Čtyřkolky nabízené firmou JPJ Forest:

Společnost JPJ Forest má v nabídce řadu profesionálních ATV čtyřkolek renomovaných značek, jako jsou například Arctic Cat, TGB nebo Polaris. Společnost nabízí od těchto renomovaných značek ATV určené pro běžný provoz nebo i sportovní využití, ale hlavní nabídkou společnosti je nabídka robustních pracovních čtyřkolek, které jsou určené zejména pro práci v lese.

Technické parametry pracovních čtyřkolek:

technicke_parametra_ctyrkolek

Motor čtyřkolek:

Pro pohon čtyřkolek je používán zážehový spalovací motor. V dnešní době se na čtyřkolky usazují čtyřdobé zážehové motory, které jsou chlazené nuceným oběhem chladicí kapaliny. Samozřejmě je stále kladen větší důraz i na zmenšení rozměrů motorů pro úsporu místa a zvýšení výkonu čtyřkolky, snížení spotřeby paliva a hlavní důraz se klade na emise výfukových plynů. To jsou hlavní důvody pro použití těchto motorů. Dříve byl do čtyřkolek dodáván také zážehový motor, ale ten byl pouze dvoudobý a chlazený vzduchem. Dnes je už jen málo čtyřkolek (a to spíše menších výkonů) vybavených chlazením pomocí cirkulace vzduchu. Tyto menší čtyřkolky jsou vybaveny jednoválcovými čtyřdobými zážehovými motory na rozdíl od pracovních čtyřkolek, které jsou nabízeny s dvouválcovými motory. Například u pracovní čtyřkolky Polaris 35 Sportsman XP 850 Forest je použit dvouválcový motor 850 SOHC EFI, vyznačující se nejvyšším výkonem ve své třídě. Motor je usazen na rámu čtyřkolky pomocí gumových silentbloků pro co nejnižší vibrace motoru a pohodlí při jízdě. Na každém válci jsou 4 ventily, výkon motoru je až 77 HP, což tuto čtyřkolku řadí mezi jednu z nejsilnějších pracovních čtyřkolek. Již v názvu zmiňovaná konstrukce motoru SOHC, která se vyznačuje zdvojenými vyvažovacími hřídeli, zajišťuje vyšší otáčky motoru, dokonalejší spalování a citlivý chod.

Nový motor Sportsmanu XP konstruovaný s myšlenkou know-how, je v dnešní době asi nejlepším konstrukčním řešením motorů v celém odvětví čtyřkolek. Více koní, rychlejší akcelerace, lepší ergonomie.

Převodovka čtyřkolek:

Převodovka je u pracovních čtyřkolek používána třírychlostní, z toho dvě rychlosti jsou určeny pro jízdu vpřed a jedna je pro jízdu vzad. Z dvou rychlostí vpřed je jedna rychlost určena pro běžné používání a druhá rychlost je takzvaná pracovní rychlost, která je zredukována pro vysoké tahové nároky. Převodovka je také vybavena neutrálem, ale postrádá synchronizaci mezi rychlostmi.

Variátor čtyřkolek:

Variátor je převodovka s plynulou změnou převodového poměru. Při vyřazeném neutrálu variátor roztáčí kola převodovky pro lehčí přeřazení rychlosti. Při zařazené rychlosti a při nízkých otáčkách je variátor odpojený a prokluzuje po řemenu. Řazení rychlosti se musí provádět za klidu stroje, to znamená, že čtyřkola musí stát na místě a otáčky motoru se pohybují ve volnoběžných otáčkách. Variátor je uzpůsobený k tomu, aby nastavil takový převodový poměr, kdy otáčky motoru mají nejvyšší točivý moment a účinnost.

Rám čtyřkolek:

Hlavní nosnou konstrukcí čtyřkolek je jednotný rám, který je svařen z ocelových trubkových a jäckelových profilů. Na přední části rámu je usazen motor, většinou i naviják pro vytažení čtyřkolky při zapadnutí, dále pokračuje převodovka, rozvodovka, nádrž a vzadu nalezneme závěsné zařízení. Tyto všechny komponenty jsou uloženy pod plastovou kapotáží čtyřkolky. Vpředu jsou k rámu připevněna dvě kola, která jsou uchycena každé na výkyvném odpruženém ramenu pro pohodlí řidiče, v zadní části je uchycena zadní odpružená náprava.

Brzdy čtyřkolek:

Brzdový systém má čtyřkolka složena z ovládání brzd pomocí páček na rukojetích řídítek, hydraulického vedení brzdové kapaliny a tří brzdových kotoučů – ty mohou být buď dvoupístkové nebo čtyřpístkové. Při zmáčknutí brzdové páky na rukojeti se pomocí pístku a brzdové kapaliny vytvoří tlak ve vedení až k pístkům na brzdových kotoučích. Ty vytvoří požadovaný tlak na brzdové destičky, které se přitáhnou k brzdovému kotouči k co možná nejvyššímu brzdnému účinku. Na předních kolech je každé kolo vybaveno kotoučovou brzdou a na zadní nápravě je pouze jedna kotoučová brzda. Ta je pouze jedna z důvodu nižšího brzdného účinku a z důvodu toho, že zadní náprava není vybavena diferenciálem.

Řízení čtyřkolek:

U čtyřkolek se pro ovládání používají řídítka, podobná jako jsou na motocyklech. Řídítka jsou vybavena na pravé straně ovládáním plynu pomocí páčky pro palec řidiče a zkratovačem zapalování pro vypnutí motoru. Na obou stranách jsou brzdové páčky a zpětná zrcátka. Ovládání přední nápravy je pomocí hřídele upevnění mezi řídítky a posilovačem řízení nebo u starších typů čtyřkolek řízení hřebenové nebo táhlové.

Kola – pásy čtyřkolek:

Pracovní čtyřkolky jsou vybaveny nízkotlakými pneumatikami s drsným vzorem. To má využití obzvláště v terénu pro lepší trakci nebo proti utužení půdy. Nevýhodou je vyšší třecí odpor. Firma JPJ Forest má ve své nabídce i možnost vybavení čtyřkolky pásy. Sněžné pásy nakupuje od zahraničních výrobců TJD, Tatou, Prospector, PTH Car Tracks. Výrobou pásů pro celoroční používání se zabývá kanadská firma TJD. Pásy od firmy TJD jsou jako jediné homologované pro provoz po pozemních komunikacích. Pásy pro celoroční používání TJD X-GEN III mají lehkou, propracovanou konstrukci a mají nejnižší valivý odpor ze všech pásů na trhu. I při nasazení pásů se čtyřkolka chová velice svižně, dobře se ovládá, rychle reaguje na použití plynu, maximální rychlost je u pásů o 10 % – 20 % nižší. Konstrukce těchto pásů umožňuje za pomoci montážních sad a speciálních adaptérů (pro každý model jiný typ) nasazení na jakoukoli pracovní čtyřkolku dostupnou na našem i světovém trhu. Výměna kol za pásy je velice rychlá a snadná. Díky dobrému odpružení pásů a patentovanému systému STS 4 s tříložiskovým uložením hlavního převodu a velké styčné ploše pásu je jízda po nezpevněném povrchu, kde je použití pneumatik již téměř nemožné, velice pohodlná a plynulá. Další výhodou při nasazení konstrukce s pásy je, že světlá výška čtyřkolky se zvýší o 127 mm, což má výhodu hlavně při práci v lese nebo při vyjetých kolejích. Pásy jsou vyrobeny z kvalitní a dlouho trvanlivé směsi gumy, nepoškodí je sníh ani bláto, písek nebo štěrk, jsou odolné i vůči rázům nebo protržení při jízdě v lese. Díky použití pásů se z pracovní čtyřkolky stane pracovní stroj, který je možný použít opravdu do jakéhokoli počasí nebo terénních podmínek.

Naši kompletní nabídku pásů na čtyřkolky můžete najít v této kategorii.

Prodávané značky

JPJ Forest Vahva Jussi Vares