Články o čtyřkolkách a příslušenství
Čínské kopie vyvážeček
Čínské kopie malých vyvážeček
za čtyřkolky a malotraktory
Obecně ve světě (zejména pak ve skandinávských zemích) platí malé vyvážečky za čtyřkolky a malotraktory za velmi účinné stroje určené pro profesionální užití nejen v lesním hospodářství, kde z velké části nahrazují práci s koňmi, ale i v zemědělství a podobných odvětvích. V našich krajích se malé vyvážečky za čtyřkolky teprve začínají dostávat do podvědomí, avšak i u nás vzhledem k vzrůstajícímu počtu pracovních čtyřkolek, pořizovací ceně těchto strojů, účinnosti a nákladů spojených s užíváním nevyhnutelně přichází velký boom těchto vyvážeček.
Bohužel s tímto boomem se na našem trhu objevila i řada velice levných čínských kopií těchto vyvážeček, které pouze znehodnocují význam těchto vozíků. Tyto vyvážečky “vynikají“ svojí vysokou hmotností, nekvalitním a neúčinným provedením, absolutním nedostatkem náhradních dílů a absencí jakéhokoli servisu a záruky.
Naše společnost JPJ Forest, s.r.o. tyto čínské napodobeniny vyvážecích vleků testovala a níže Vám přinášíme výsledek testů (testovaný exemplář máme na provozovně a můžete si jej u nás kdykoliv prohlédnout. Vyzkoušet si jej bohužel nemůžete, protože je již nefunkční).
Obecná pravda o komponentech a částech čínských vyvážeček (+viz foto):
Podvozek (vozíku): Většina dovozců uvádí nosnost až 2 500 kg (cca 3 m³ tvrdého syrového listnáče). Vzhledem k použitým materiálům, svárům, celkovému provedení jako je těžiště soupravy při plném naložení je toto tvrzení ne nepravdivé, ale lživé, smyšlené a zavádějící.
- Výsledek: při naložení 2 500 kg se vozík zlomí a rozhodně takto naložený vozík nelze použít v soupravě se čtyřkolkou (vychýlené těžiště nákladu).
Opěrné nohy: Chtělo by se říci, že na tomto komponentu nelze nic pokazit, ale přece jen i to čínský “inženýr“ zvládne. A vše opět začíná u použitého měkkého materiálu – tzn. následkem běžného používání se nohy ohnou a nelze je zasouvat/vysouvat. Další chybou je, že hydraulika opěrných nohou (cca po týdnu) začne samovolně propouštět tlak a opěrné nohy přestanou plnit svojí funkci.
- Výsledek: opěrné nohy slouží týden, poté je vozík takřka nepoužitelný a opěrné nohy se musí opravit. Opravu budete muset řešit s největší pravděpodobností svépomocí vzhledem k nulové dostupnosti náhradních dílů a absenci servisních míst.
- převrácení vozíku z důvodu nefunkčních opěrných noh
Hydraulické rozvody: Veškeré hydraulické hadice a koncovky hadic jsou čínské výroby a často praskají (stává se i u hadic německých nebo italských výrobců), avšak dostupnost je nulová.
- Výsledek: nezbude Vám než postupem času kompletně vyměnit hydraulické rozvody.
- atypické koncovky hydr. rozvodů
Hydraulická jednotka s čínským motorem: Další komplikovanější část vyvážečky. Výkon je celkem obstojný, bohužel v čínském provedení z počátku hůře startuje, postupem času nelze nastartovat vůbec. (V Číně zajisté vyrábí i vysoce kvalitní motory, ale ty na tyto vyvážečky rozhodně nepoužívají)
- hydr. agregát – stav po 1 roce
Hydraulická ruka: Dostáváme se k nejdůležitější části vyvážečky a zároveň k největšímu kameni úrazu. Materiál, z kterého je ruka vyrobena je těžký a měkký, přičemž je ruka vyrobena z příliš slabých profilů. Další veliký problém je konstrukční řešení.
Srdce hydraulické ruky je její otoč a její 2 hlavní části by měly být vyrobeny ze 2 rozdílných materiálů s různou tvrdostí a to jiná tvrdost ozubených hřebenů a jiná tvrdost ozubeného kola samotné otoče. U čínských vyvážeček toto neexistuje a životnost ruky se rázem markantně zkracuje (pokud Vám nepraskne hlavní rameno jeřábu, jako se to stalo na našem exempláři po 6 motohodinách).
- otoč hydr. ruky bez možnosti dotažení ozubených hřebenů + nutnost vyztužení ozubeného kola otoče hydr. ruky
Hydraulická ruka dále postrádá jakékoliv redukční ventily což má za následek, že i když budete velice obezřetní a budete dávat pozor na to, co s rukou zvedáte, respektive kolik to váží, dříve nebo později zvednete břemeno, které má větší hmotnost než na kterou je ruka dimenzována a ruku jednoduše zlomíte. Za zmínku určitě stojí stále tekoucí olej z pístnic apod.
- zlomení hydraulického ramene (absence redukčních ventilů) a následná oprava
Toto je jen základní info, ovšem nechalo by se pokračovat např. povídáním o 4WD pohonu trakčními válci, pneumatikách, hydraulickém rozvaděči atd.
OPRAVDU JSTE TAK BOHATÍ, ABY
JSTE KUPOVALI LEVNÉ VĚCI ?






Vozík za čtyřkolku
Malé vozíky za čtyřkolky
Středně velké vozíky za čtyřkolky
Velké vozíky za čtyřkolky
Vyvážečka za ATV
Vyvážečky za čtyřkolky Vahva Jussi
Příslušenství pro ATV vyvážečky
Díly na vozíky ATV
Závěsná zařízení pro vozíky za čtyřkolky
Pneu, disky a náboje
Sklápěcí a nakládací jeřáby
Příslušenství
Osvětlení pro vozíky
Opěrná kolečka a nohy pro vozíky
Navijáky pro čtyřkolky
Samosvorné kleště
Zpevnění tlumičů čtyřkolek
Ostatní příslušenství







